MODERN KLASİKLERHaber Girişi : 11 Aralık 2024 05:10

Müzik ve edebiyatın sınırlarında: Erland Cooper

Müzik ve edebiyatın sınırlarında: Erland Cooper
Müzik ve edebiyatı bir araya getirerek doğadan ve insan hikâyelerinden ilham alan Erland Cooper, yenilikçi bir sanat anlayışıyla modern klasik müziğin sınırlarını zorlamaya devam ediyor.
Müzik ve edebiyatın sınırlarında: Erland Cooper

Gawain Erland Cooper, 5 Ekim 1984'te İskoçya'nın Orkney Adaları'ndaki Stromness kasabasında doğdu. Çocukluğundan itibaren doğayla iç içe büyüyen Cooper, bu deneyimlerini müziğine yansıtarak, doğa, insan, mekân ve zaman temalarını işledi.

 

 

MÜZİKAL YOLCULUĞU

 

Kariyerine Erland & the Carnival ve The Magnetic North gibi grupların kurucu üyesi olarak başlayan Cooper, bu projelerde beş stüdyo albümü yayınladı.

 

Daha sonra solo kariyerine odaklanarak, çocukluk evi Orkney'den ilham alan bir üçleme oluşturdu. Bu üçleme, Solan Goose (2018), Sule Skerry (2019) ve Hether Blether (2020) albümlerinden oluşur.

 

Bu eserlerde Cooper, alan kayıtları, klasik orkestrasyon ve çağdaş elektronik unsurları bir araya getirerek dinleyicilere benzersiz bir müzikal deneyim sunmaktadır.

 

 

SANATSAL YAKLAŞIMI

 

Cooper, müziğinde psiko-coğrafya kavramını keşfederek kimlik, hafıza ve mekân arasındaki bağlantıları araştırır. Bu temaları, tanınmış sanatçılar ve yazarlarla işbirliği yaparak daha da derinleştirir.

Örneğin, 2021'de ilk klasik albümünün master manyetik bandını Orkney'de toprağa gömerek dijital dosyaları sildi ve hayranlarına bir dizi ipucu bırakarak bu hazineyi aramalarını sağladı.
Bu benzersiz proje, müziğin fiziksel ve mekânsal boyutlarını vurgulayan yenilikçi bir yaklaşımı temsil eder.

 

 

MÜZİK VE EDEBİYATIN KESİŞİMİNDE

 

Cooper, müziğiyle doğa ve edebiyat arasındaki derin bağları keşfeder. 2021 yılında, Orkney'de büyüdüğü yere yakın bir noktaya, yeni albümünün tek fiziksel kopyasını içeren manyetik bandı gömerek doğayla işbirliği yapması, bu süreçte toprağın müziği nasıl etkileyeceğini ve doğanın bir ortak olarak nasıl katkı sağlayacağı sorusuna aradığı bir yanıttı.

 

Cooper, 4 Kasım'da Snack Mag'den Emily Henderson'a verdiği bir röportajda bu deneyimi şöyle anlatıyor:

 

"Doğayla birlikte yazabilir miyim? Toprak bir ortak olabilir mi? Bu süreç, bitkilerin ve köklerin müziği nasıl etkileyeceğini görmek için bir fırsattı." ("Erland Cooper: Gizemli İpuçları, Hayaletlerle Dans ve Toprakla İşbirliği Üzerine")
 

Bu yaklaşımıyla, edebiyat ve müziği bir araya getirerek, doğanın ve zamanın müziği nasıl şekillendirdiğini gözlemleyen Cooper, bu deneyimin sonucunu ise 24 Eylül'de Vol1 Brooklyn'den Tobias Carroll'a şu sözlerle dile getirmişti:

 

"Bant, toprağın altında kaldığı süre boyunca daha kırılgan ve topraksı bir ses kazandı. Bu, müziğe daha dokunaklı bir nitelik kattı." ("Toprakla İşbirliği: Erland Cooper ile Bir Röportaj")

 

Cooper'ın bu yenilikçi yaklaşımı, müzik ve edebiyatın nasıl iç içe geçebileceğini ve doğanın bu birleşime nasıl katkı sağlayabileceğini göstermektedir.

 

 

SON PROJELERİ

 

2023 yılında yayımlanan Folded Landscapes albümü, Cooper'ın iklim değişikliği ve insan varoluşu temalarını işlediği geniş orkestral manzaralar sunar.

 

Bu eser, onun çevresel konulara olan duyarlılığını ve müziğiyle bu konuları nasıl ele aldığını gösterir.

 

 

DİSKOGRAFİ

 

Solo Albümler: Solan Goose (2018), Sule Skerry (2019), Hether Blether (2020), Holm (Variations & B-sides) (2021), The Island 1961 (2021), Music For Growing Flowers (2022), Folded Landscapes (2023), Carve the Runes Then Be Content With Silence (2024)

 

İşbirlikleri: Murmuration (William Doyle ile) (2018), Seachange (Leo Abrahams ile) (2019), Landform (Marta Salogni ile) (2020)

 

 

Erland Cooper'ın sanatsal yolculuğu, modern klasik müziğin sınırlarını zorlayan ve yeni ufuklar açan bir perspektif sunmaya devam ediyor.

 

 

 

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.